Як стати лідером класу?


Як стати лідером класу

Лідери можуть бути формальними й неформальними, формальні - це ті, які перебувають при виконанні «службових обов ’язків». (Вони займають яку-небу дь посаду в класі. ‘Наприклад, староста класу – формальний лідер. Хоча він може виявитися зовсім і не лідером…

Старостою можуть призначити за зразкову поведінку, відмінні успіхи в навчанні, лояльність або ще щось. Але лідерські якості в ньому можуть бути відсутніми. Він має силу впливу, тому що так потрібно за посадою. І всі зобов’язані його слухатися. Натомість який-небудь Федя Пупкін, баляндрасник і розбишака, може підняти в «атаку» весь клас. Де неформальний, стихійний лідер, реальний «ватажок» у класі. Однокласникам неважливо, який у нього «чин». Він — авторитет! Він впливає на інших, тому що в нього здібності, а не посади.

Взагалі-то лідерами народжуються. Де природна якість людини — здатність брати на себе відповідальність і вести за собою інших. Але кожному в глибині душі хочеться стати лідером. Чи можна хоч на півкроку наблизитися до лідерства в класі? Звичайно, шанси є. Тільки слід докласти чимало зусиль, щоб обзавестися ореолом лідерства. Які конкретні кроки розпочати? Потрібно знати, якими якостями має володіти лідер і напрацьовувати їх.

5 Правил як стати лідером класу

1.    Лідер не кидає слів на вітер. Він завжди доводить почату справу до краю.

2.    Він упевнений у собі й у своїх учинках. Він великий ентузіаст не просто на словах, а в дії.

3.    Завзятість і цілеспрямованість — супутники справжнього лідера. Труднощі його не лякають, а навпаки, надихають на нові «подвиги».

4.    Лідер самокритичний. Він реально оцінює свої сили та здібності.

5.    Лідер дружелюбний і дипломатичний з усіма.

На замітку для лідера класу

Не переймайся, якщо стовідсотковий лідер із тебе не виходить. Адже не обов’язково бути паровозом і тягти за собою весь клас. Ти можеш стати лідером у якійсь окремій ситуації, сфері, невеликій групі однокласників. І тобі довірятимуть, твоєю думкою дорожитимуть, із тобою радитимуться. І взагалі, краще вже не зраджувати самого себе, якщо лідер із тебе виходить «липовий»…

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ

1.      У ході організації навчально-виховного процесу в  класі доцільно враховувати індивідуально-психологічні особливості кожного учня.

2.     Особливу позитивну роль у формуванні позитивних міжособистісних відносин відіграє спільна колективна діяльність, виконуючи яку кожен підліток буде змушений пристосовуватися до індивідуальних особливостей і дій інших людей, вибирати для підлітка як партнерів для спілкування і спільної діяльності однокласників, що істотно відрізняються від нього і вимагають різного міжособистісного поводження, поступово ускладнювати задачі, що підліткам необхідно вирішувати в спілкуванні і взаємодії з навколишніми.

3.     Тому що підвищене значення для підлітків у цьому віці здобувають відносини з однолітками, то вчителям необхідно використовувати відносини в навчально-виховних цілях, зокрема для стимулювання психічного розвитку підлітка через публічне схвалення в присутності товаришів його вчинків і досягнень, через інші ситуації і дії, що відповідають за соціальний престиж підлітка.

4.     Необхідно навчити підлітків, особливо лідерів, створювати в групі емоційно сприятливі особисті взаємини, розташовувати до себе людей.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Метод кольоротерапії. Реабілітаційні можливості кольору. Відео

Захисні механізми психіки

Користь кольоротерапії