Як стати лідером класу?
Як стати лідером класу
Лідери
можуть бути формальними й неформальними, формальні - це ті, які перебувають при
виконанні «службових обов ’язків». (Вони займають яку-небу дь посаду в класі.
‘Наприклад, староста класу – формальний лідер. Хоча він може виявитися зовсім і
не лідером…
Старостою
можуть призначити за зразкову поведінку, відмінні успіхи в навчанні, лояльність
або ще щось. Але лідерські якості в ньому можуть бути відсутніми. Він має силу
впливу, тому що так потрібно за посадою. І всі зобов’язані його слухатися.
Натомість який-небудь Федя Пупкін, баляндрасник і розбишака, може підняти в
«атаку» весь клас. Де неформальний, стихійний лідер, реальний «ватажок» у
класі. Однокласникам неважливо, який у нього «чин». Він — авторитет! Він
впливає на інших, тому що в нього здібності, а не посади.
Взагалі-то
лідерами народжуються. Де природна якість людини — здатність брати на себе
відповідальність і вести за собою інших. Але кожному в глибині душі хочеться стати
лідером. Чи можна хоч на півкроку наблизитися до лідерства в класі? Звичайно,
шанси є. Тільки слід докласти чимало зусиль, щоб обзавестися ореолом лідерства.
Які конкретні кроки розпочати? Потрібно знати, якими якостями має володіти
лідер і напрацьовувати їх.
5 Правил як стати лідером класу
1.
Лідер не кидає слів на вітер. Він завжди доводить почату справу
до краю.
2.
Він упевнений у собі й у своїх учинках. Він великий ентузіаст не
просто на словах, а в дії.
3.
Завзятість і цілеспрямованість — супутники справжнього лідера.
Труднощі його не лякають, а навпаки, надихають на нові «подвиги».
4.
Лідер самокритичний. Він реально оцінює свої сили та здібності.
5.
Лідер дружелюбний і дипломатичний з усіма.
На замітку для лідера
класу
Не
переймайся, якщо стовідсотковий лідер із тебе не виходить. Адже не обов’язково
бути паровозом і тягти за собою весь клас. Ти можеш стати лідером у якійсь
окремій ситуації, сфері, невеликій групі однокласників. І тобі довірятимуть,
твоєю думкою дорожитимуть, із тобою радитимуться. І взагалі, краще вже не
зраджувати самого себе, якщо лідер із тебе виходить «липовий»…
РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ
1. У ході організації навчально-виховного процесу в класі доцільно враховувати індивідуально-психологічні особливості кожного учня.
2.
Особливу
позитивну роль у формуванні позитивних міжособистісних відносин відіграє спільна
колективна діяльність, виконуючи яку кожен підліток буде змушений
пристосовуватися до індивідуальних особливостей і дій інших людей, вибирати для
підлітка як партнерів для спілкування і спільної діяльності однокласників, що
істотно відрізняються від нього і вимагають різного міжособистісного
поводження, поступово ускладнювати задачі, що підліткам необхідно вирішувати в
спілкуванні і взаємодії з навколишніми.
3.
Тому що
підвищене значення для підлітків у цьому віці здобувають відносини з
однолітками, то вчителям необхідно використовувати відносини в
навчально-виховних цілях, зокрема для стимулювання психічного розвитку підлітка
через публічне схвалення в присутності товаришів його вчинків і досягнень,
через інші ситуації і дії, що відповідають за соціальний престиж підлітка.
4.
Необхідно
навчити підлітків, особливо лідерів, створювати в групі емоційно сприятливі
особисті взаємини, розташовувати до себе людей.
Коментарі
Дописати коментар