Мотивація учнів до навчальної діяльності

 


Мотивація учнів до навчальної діяльності

Про навчальну мотивацію опосередковано свідчить рівень реальної успішності навчальної діяльності: показники шкільної успішності, відвідуваності, сформованість навчальної діяльності школярів.

Навчальна діяльність передусім мотивується внутрішнім мотивом, коли пізнавальна потреба особистості спрямовується на предмет діяльності, а також зовнішніми мотивами (самоутвердження, престижу, обов'язку, необхідності, досягнення тощо).

Щоб отримати максимальний ефект, учителю необхідно виробити певну стратегію.

1. Побудувати теоретичну логіку предмету, зробивши учнів не просто виконавцями певних завдань, а своїми повноправними партнерами.

2. Обирати та подавати навчальний матеріал у такому форматі, який точно зацікавить учнів.

3. Використовувати різноманітні методи і форми навчання. Такий підхід завжди викликає інтерес та стимулює школярів до пізнання нового.

4. Орієнтуватися на реалістичні вимоги. Вони мають бути високими, але не настільки, щоб учні не могли їх виконати, інакше вони просто втрачають інтерес до навчання.

5. Вимоги треба підвищувати поступово.

6. Забезпечити стабільний та оперативний зворотній зв’язок з учнями.

7. Не забувати хвалити учнів, навіть при незначних успіхах.

8. Аналізувати учнівські роботи максимально конкретно та коректно. Діти мають розуміти, що, якщо є критика, то вона стосується саме певних недоліків роботи, а не особистості школяра.

9. Не дозволяти жорсткої конкуренції між учнями та не порівнювати їх між собою. Конкуренція далеко не завжди стимулює до нових досягнень, навпаки – вона може призвести до негативних наслідків.

10. Давати учням свободу вибору. Якщо це можливо, нехай вони самі обирають види робіт з кількох альтернативних варіантів.

11. Створювати з учнями проекти «Особистої мотивації».

12. Мотивувати учнів за допомогою так званих «картинок можливостей».

13. Аналізувати та визначати з учнями критерії успішності та критерії провалу.

14. Розглядати з учнями помилку, як можливість для розвитку.

15. Переконайтесь, що учні готові та налаштовані працювати на уроці. Якщо ні, то активізуйте їхню увагу нестандартним способом.

16. Підтримуйте фразою «Я вірю, що ти зможеш це зробити»

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Метод кольоротерапії. Реабілітаційні можливості кольору. Відео

Захисні механізми психіки

Користь кольоротерапії